Pages

Sunday, July 25, 2010

nuffnang

nuffnang.. betul ke eja macam ni? xpelah asalkan bunyi dia dah sama ok la tu..

Aku tengok, banyak blog yang letak nuffnang ni. Sebenarnya aku xfaham pon apa benda tu tp dia memang boleh bagi duit. Macama mana boleh dapat aku pon xpasti. Aku rasa setiap kali ada orang klik, setiap kali tu la dapat duit, kot. Cuma amaun setiap klik tu xbanyak.

Aku rasa kalau per klik dapat RM0.10, nak tunggu 100 klik dalam sebulan tu susah gak. Tu pon cuma RM10 je. Klu letak RM0.20 per klik, dengan 100 orang klik sebulan pon hanya dapat RM20 je.

Bagaimanapon nuffnang ni popular. Ye lah, letak sahaja di blog dengan harapan diklik orang. Mungkin boleh buat promosi sket untuk orang klik di situ. Untung-untung dapat RM20 - RM30 sebulan boleh la lepas duit jajan.

Tu aku agak-agak je. Mungkin amaun per klik adalah lebih tinggi daripada tu. Mungkin gak pendapatan sebulan boleh dapat RM100 - RM200 atau lebih hingga beribu-ribu RM. Tapi buat masa ni aku belum fikir nak letak ia lagi.

Walaupun boleh dapat duit dengannya tapi untuk Tenun Impian aku rasa nuffnang bukan la caranya. Untuk duit poket memang boleh dan disyorkan tapi untuk dapat ribu-ribu RM aku rasa tidak logik kurang berbaloi dengan usaha dan masa yang dilaburkan untuk mendapatkan ribu-ribu klik per bulan.

Suka plak aku boldkan dan kalerkan tulisan nuffnang ni.. Agaknye satu hari nanti aku letak nuffnang jugak. Duit tetap duit. Hehehehehe..

2 comments:

  1. sue pun xbrape phm ngn bnda alah tu.. tp dh ada org suh boh, boh jela.. hehe..

    yg sue tau, kena kerap update blog bru duit cepat naik.. yela, org kerap masuk blog, kebarangkalian org nk klik tu banyak..

    ReplyDelete
  2. hi sue..

    camtu ke.. nti bila ada masa sy nk study sket bnda alah ni..

    ReplyDelete